Diensten

Verkoopbemiddeling

Bent u woonachtig in Zeeland en staat u op het punt uw woning te willen gaan verkopen? Dan bent u bij Muneris Makelaardij aan het juiste adres. Met een frisse blik op dienstverlening gaan we samen voor succes!

Na de kennismaking en uw in ons gestelde vertrouwen laten wij uw woning volledig opnemen door onze professionele woning mediapartner.

Het verkopen van een huis is niet alleen een te koop bord in je tuin, een plaatsing op Funda en een handtekening bij de notaris. Wij pakken het anders aan en dat met veel aandacht voor uw persoonlijke situatie. Ons standpunt is dat alleen het beste goed genoeg is en zetten net die extra stappen om uw huis nog opvallen­der in de markt te zetten. Op deze manier presenteren wij uw woning op professionele wijze op bijvoorbeeld Funda.nl

Via ons softwaresysteem kunt u op afstand meekijken naar de actuele prestaties van de verkoop van uw woning. Wij vertegenwoordigen u tijdens het verkoopproces en stellen bij succes de koopovereenkomst voor u op. Kortom een begeleiding van begin tot eind met een uitgebreid pakket als basis.

Het Muneris stappenplan om uw woning te verkopen

Kennismaking

Op geheel vrijblijvende wijze maakt u bij u thuis kennis met het concept van Muneris Makelaardij. U legt de verkoop van uw vastgoed in onze handen en dat is een basis van vertrouwen. De kosten van deze kennismaking zijn enkel op een uur van uw tijd na geheel gratis.

Tijdens de kennismaking geven we u een eerlijk en goed advies van de waarde, vraagprijs en de verwachte verkooptijd van de woning overeenkomstig met de huidige woningmarkt. o.a. gebaseerd op vergelijkbare verkochte woningen en te koop staande woningen in uw wijk. Gelijktijdig bespreken wij de mogelijkheden die wij u te bieden hebben.

Woning opname

De woningopname is fundering voor de verkoop van uw woning. In deze fase brengen wij uw woning volledig in kaart van onder tot boven. Ook zullen wij de beschikbare documentatie gebruiken om de verkoop tot een succes te maken.

Hierna bepalen we samen de verkoopstrategie. Van sociale media tot het organiseren van een open huis. Wij staan overal voor open en kunnen u hier ook zeker over adviseren. De verkoopmethode wordt dan ook volledig afgestemd op uw persoonlijke situatie: Starter(s), Doorstromer(s), groter of kleiner wonen.

Vastgoed presentatie

Wij besteden veel aandacht als het gaat om de presentatie van uw woning. Professionele vastgoedfotografie is dan ook bij ons een basis voor een goede presentatie van uw woning! 


Vastgoedfotografie is meer dan alleen een foto. Het gaat om een optimaal beeld en sfeer te krijgen van uw woning door geïnteresseerde kopers. Muneris Makelaardij werkt samen met professionals om uw woning optimaal op de woningmarkt te presenteren.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Woningfotografie
  • Woningvideo
  • 360 tour door de woning
  • 3D model
  • Restyle impression
  • Brochure
  • Drone video
  • Luchtfoto's

Tevens zullen wij u dan ook adviseren over de zaken in en rond uw woning die een rol kunnen spelen in het verkooptraject.

Om meer ruimtelijk inzicht te geven van uw woning aan potentiële kopers, worden er standaard ook plattegronden gemaakt van alle woonlagen. Hierbij worden zowel de afmetingen vermeld om een duidelijker beeld te krijgen van de ruimte die de woning biedt.

Muneris Makelaardij werkt vanuit een persoonlijke aanpak en een verkoopadvies op maat afgestemd op de persoonlijke wensen en mogelijkheden. Uw woning zal dan ook, indien gewenst, uitgebreid gepresenteerd worden.

Adverteren

Als potentiële kopers uw huis beter kunnen vinden is het ook een goede basis voor een verkoop van uw woning. Daarom is het van belang dat de vindbaarheid van uw woning optimaal is op internet van bijvoorbeeld Funda.nl, We investeren bij Muneris Makelaardij veel tijd en aandacht aan het optimaliseren van de vindbaarheid van uw woning.  

Indien gewenst kan er ook extra geadverteerd worden. U kunt bijvoorbeeld denken aan adverteren in de PZC, de desbetreffende Gemeentekrant zoals de Bode, Het Advertentieblad, de Borselse bode etc. 


U kunt natuurlijk ook op de reguliere manier adverteren in het magazine “Woon in Zeeland”, de advertentiekosten bedragen € 119,50,- (incl. BTW) per keer. Uiteraard word u hier vooraf voor benaderd of u dit wenst.  Deze advertenties worden na plaatsing aan u doorberekent.

Bezichtigen

De begeleiding tijdens de bezichtigingen wordt alleen door de makelaar geleid. Voordat de bezichtiging zal plaats vinden zal de makelaar in overleg met u het gekozen tijdstip voor de bezichtiging overleggen. Na de bezichtiging geven we altijd een terugkoppeling over het verloop van de bezichtiging.

Wij vinden het belangrijk dat potentiële kopers binnen enkele dagen de woning hebben kunnen bezichtigen. Bij ons kunnen ze ook in de avonden en zaterdagen terecht.

Onderhandelen

Het voeren van onderhandelingen is een vak apart. Wanneer er een geïnteresseerde koper komt met een openingsbod nemen we contact met u op. Wij voeren de onderhandelingen, in samenspraak met u, zodat we uw woning tegen de best mogelijke prijs verkopen. We zullen u een advies geven over een reëel tegenvoorstel, maar

uiteindelijk bepaalt u als verkoper het tegenvoorstel en de minimale verkoopprijs.

Alle communicatie met de kopers verzorgen wij voor u. Naast de prijs spelen wellicht ook andere zaken een rol, zoals; overdrachtsdatum, ontbindende voorwaarden en eventueel over te nemen zaken. Ook hierin zijn wij u van dienst als adviserende partij. Enfin: De beste begeleiding voor uw verkooptraject.

Er zijn wel wat wettelijke spelregels op het gebied van onderhandelen zoals: Zo lang een bod nog niet is aanvaard, kan er een hoger of een lager bod volgen. Het aanvaarden van een bod betekent niet dat de koop is gesloten. Dit gebeurt pas bij het ondertekenen van de koopovereenkomst.

Koopcontract

Wanneer de onderhandelingen zijn afgerond en er een akkoord tot stand is gekomen maken wij voor u de koopovereenkomst op. Hierin leggen we de afspraken vast die tussen partijen zijn gemaakt zoals, de verkoopprijs, de datum van levering, ontbindende voorwaarden en eventueel overname van roerende zaken.

Wanneer de koopovereenkomst is opgesteld zullen wij u en de kopers uitnodigen om het te ondertekenen. Stap voor stap zullen we de koopovereenkomst doornemen zodat het voor u helder is waar u voor tekent. Mocht u vragen hebben over bepalingen uit de overeenkomst dan helpen wij u er uiteraard graag mee.

Na het tekenen van de koopovereenkomst breekt de fase van de ontbindende voorwaarden aan. In deze fase kan koper op basis van de wettelijke en afgesproken ontbindende voorwaarden afzien van de koopovereenkomst.

Denk hierbij aan het volgende:

  • De wettelijke bedenktijd van drie dagen
  • Ontbinding op basis van ontbindende voorwaarden overeengekomen in de koopovereenkomst
  • No-Risk clausule (kopen met voorbehoud verkoop eigen woning binnen gestelde termijn)

Deze periode brengt wat onzekerheid en zorgen met zich mee. Bij Muneris Makelaardij helpen wij u uiteraard graag verder met vragen en zaken die van belang zijn op de verkoop.

Overdracht

Tot slot is er de inspectieronde. Met de kopers gaan we naar de woning om een laatste controle te houden of de woning leeg is opgeleverd, of de overeengekomen roerende zaken zijn achtergebleven en nemen we de meterstanden op. Hierna zal er bij de notaris de akte van levering ondertekent worden en de sleutel overdracht plaatsvinden. Dit is het sluitstuk van onze samenwerking welke we op een goede manier willen afsluiten.

Uw huis verkopen?

Of neem direct contact op via:

Contact

Adres

Muneris Makelaardij

Kamperfoeliestraat 20

4431EC 's-Gravenpolder

Contact

Telefoon 0113-728033

Mobiel 06-48686051

info@munerismakelaardij.com

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag:

09:00 – 17:00 u

Zaterdag 9:00 – 12:00 u

Zondag: gesloten

KVK 78156777 | BTW NL003294712B80 | Privacyverklaring

© 2021 Muneris Makelaardij | ZienWebdesign